O nás
Jsme nezisková organizace
Centrální registr poškozených vozidel
CRPV.cz
Denně monitorujeme tisíce nových vozidel, v kategorii poškozených, kterých se každý den v celé Evropě uvede na trh přes 3000. Klademe důraz hlavně na státy, jako je Německo, Itálie, Nizozemsko, Rakousko, Belgie, Švýcarsko a Francie, odkud se k nám importuje největší objem individuálně dovezených vozidel.
Máme dohody s několika českými a zahraničními společnostmi, se kterými sdílíme data. Naše databáze, kterou monitorujeme od září roku 2017 obsahuje téměř 2 000 000 záznamů za 30 měsíců provozu, záznamů poškozených vozidel převážně ze zemí západní Evropy, což je cca 1700 až 2000 nových záznamů každý den. Databáze obsahuje poškozená vozidla po nehodě, vozidla zasažená povodněmi, kroupami, požárem či poruchami motoru, převodovky apod.
Celý systém CRPV vznikl z mnohaleté zkušenosti ve sledování prodejů poškozených vozidel v celé Evropě a na základě těchto zkušeností jsme vytvořili evropskou databázi vyhledávání vozidel pomocí parametrů a to i bez udání VIN kódu. Tím se náš systém liší od ostatních renomovaných společností v České Republice.
Naším cílem je především zprostředkovat široké veřejnosti přístup k databázi vozidel, díky které je možné prověření vozidel v jednotlivých druzích poškození. Databáze dokáže prověřit a najít vozidla dle jednotlivých druhů poškození, a při nalezené shodě, jako jsou např. karoserie, pohonná jednotka, barva vozu a interiéru, rok výroby, původ vozidla, datum importu a prodeje z původní a v neposlední řadě porovnání výbavy!
Chceme v neposlední řadě poukázat na vozidla, která mohou být pro provoz životu nebezpečná, opravené totální havárie apod. (viz. článek o nehodě princezny Diany) a předejít fatálním následkům na zdraví a životech jejich budoucích vlastníků, kteří by si takový vůz koupili, nebo si ho již koupili, aniž by věděli o jeho skutečné historii (viz. článek z Lidových novin).
Jak důležité je pomocí registru poškozených vozidel zjistit skutečný stav vozidla dříve, než jej koupíme, uvádí následující příklad z pořadu Černé ovce:
Při nákupu ojetého auta prodejce tvrdil, že vůz není bouraný. Ve svém servisu se ale nový majitel dozvěděl, že se to nezakládá na pravdě.
Auto bylo podle jeho slov nádherné a na přímý dotaz bazar sdělil, že bourané nebylo. Předávací protokol popsal jen drobné vady, žádná zmínka o kolizi. Protože ale bazar nechtěl vzít vozidlo zpět, zákazník si nechal udělat odborný posudek, který mimo jiné zmínil, že díly byly natažené, změněná kapota a provoz by byl nebezpečný.
Soudní znalec to potvrdil s tím, že např. nejsou vidět bodové svary, dveře nelícují. Ani jinak se nedalo o historii vozidla a jeho původním majiteli nic zjistit, technický průkaz byl duplikát a předchozím majitelem jiný autobazar. Ověřit stav vozidla ale policie ani pojišťovna nesmí. Neoficiálně bylo zjištěno, že auto bylo bourané a zákazník chtěl odstoupit od smlouvy, což se mu nepodařilo. Nabídli mu jen možnost zakoupit auto stejně drahé nebo dražší. Česká obchodní inspekce již uvedenému bazaru v minulosti udělila několik pokut.
Kdyby vozidlo prodávala fyzická osoba, šlo by o trestní čin. Protože ale šlo o právnickou osobu, trestní odpovědnost vzniká až od 0,5 mil. Kč. Zákazník si musel u tohoto autobazaru pořídit jiné vozidlo a nabourané vozidlo autobazar nabízel zlevněné, ale jako nenabourané dál.
Autobazar druhému zákazníkovi dal předávací protokol také čistý a opět i duplikát technického průkazu. Reklamaci
také zamítl. Zákazník si od autobazaru musel koupit jiné vozidlo, ale bazar se písemně zavázal, že si auto nechá pro své potřeby. K ničemu z toho nemuselo dojít, kdyby si zákazník ověřil v registru bouraných aut skutečný stav vozidla, které si hodlá zakoupit, což by vyřídil během několika minut a ne až poté reklamací, která zabere mnoho týdnů a většinou skončí neúspěšně.
Odkaz na celý díl zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/219452801080218/